Sorg..sorg o snart jul

Jag drar en djup suck............... 
I bland är livet svårare en andra dagar.
Våran älskade Frallan som va en tax,fick efter löpet akut livmoder inflamation för 2månader sedan.
Vi åkte in till djursjukhuset hon röntgades och livmodern var extremt förstorad och med tanke på hennes höga ålder 11 år så fick hon somna in.
 
Hon ...frallan som har varit min följeslagare i alla år.
När hon väckte barnen varje morgon, hehe hon gav sig inte förens de gick upp och då nafsade hon på deras fötter o rakade lixom med tassen.
O när hon fick valpar Petrus Paulus Johannes och Ester.
Hon tog så väl hand om dom och uppfostrade dom.
När jag gick in i väggen 2010 så satt hon i mitt knä eller låg på min mage oavbrutet hon släppte mej inte med blicken. Oj så jag pratade med henne då och hon förstod mej verkligen, ingen har förstått mej som frallan.Kan man säga så om en hund,ja jag gör det i alla fall.
 
Sen har vi fina Doris våran lilla prinsessa som trippade runt och älskade alla, ja förutom svarta hundar då blev hon splitt galen o skällde.
Doris köpte vi en sen höst dag jag hade bett tiill gud att jag vlle ha en valp som lågg på min bröstkorg. O de va just va hon gjorde från de hon va 8 veckor till slutet va de än va så knata hon upp o la sig på min bröstkorg.Rulla lixom i hopp sig o ja har ju lte barm om man såger så ,,hehe så de blev som en hylla hehee för henne.
Förutom på natten då ville hon sova i min makes knäveck, aldrig i min säng o de kan ju bero på att när hon va 8 veckor o vi hämtat hen henne så första natten ville hon ligga vid min hals uppe vid huvudet o ja vakna på natten o undra va sjutton de där va o vifta till med handen så hon for i golvet,Ja inte hårt men endå ...sen dess låg hon hos min man.
 
Den 26 nu förra veckan så kom vi hem från stan och gick in som vanligt hundarna va med och ja...vi trodde naturligtvis Doris gick med in  som hon alltid gör men en stund senare så hittar vi henne död utanföör, Hon hade blivit överkörd,på huvudet, det är så fruktansvärt så jag har aldrig varit med om något sådant. Min son springer o lyfter upp henne o skriker mamma doris är död,
Han lägger henne i hallen o min dotter faller ner på knä o skakar i henne SNÄLLA Doris vakna..Min make ramlar ner på knä och får inte uft och bara skriker ut sin gråt. 17,30 är klockan och middagen på spisen känns ganska oviktig.
Vad gör jag nu...ja vet jag tänkte jag måste hålla mej någorlunda lugn för barnens och min makes skull.
Tårarna rinner o ja bara hör mej själv säga va e de för mening med detta. Jag finner inga ord jag blir helt kall o tom.
Varför vill Gud straffa oss har jag gjort så ont så detta måste hända mej..oss. Som tur är har hon liv försäkring eftersom hon fick valpar i våras.
Vid 8 tiden ringer jag agria o frågar hur i hela friden jag ska göra. Vi skulle åka till vetrinär och få ett döds atest eller va de heter o lämna henne där för kremering.
Jaha för 4 timmar sedan så låg hon i min famn i bilen o myste o nu är hon DÖD...
 
Totte våran Totte våran 1 åriga tax, han e lite speciel men har ett hjärta av guld, han älskar oss gränslöst o vi honom.
Han har gått i flera dagar  o tagit doris leksaks gris som pep o gnällt o undrat var hon tog vägen.
Tittat sej omkring vid matskålen o undrat. Man har verkligen sett hur han sörjer och undrar.
Ja så nu har vi helt plötslgt 1 tax. Ja vi får se hur länge det går. Men de känns som om att skaffa en ny nu känns svårt.
 
Ja snart är det jul 1 a december .Så skönt att November är över snart vänder det o blir ljusare.
Jag älskar verkligen att göra det mysigt med julpynt och när barnen öppnar första uckan på julkalendrarna som jag gjort av tändsticks askar . Spännande o öppna o se va jag lagt i. dom tycker de e lka skoj fast dom är lite större.
Ja nu för tiden har vi bara 3 hemma boende barn de känns nästan tomt. Min näst älsta dotter har flyttat hemifrån.
Nä nu ska jag tända ett ljus och be för denna jul att alla de 250000 barn i detta avlånga land som lever med missbrukande föräldrar ska få en fin jul.
Pöss o frid/Jenny
2
Camilla och eitre tax

Hej
Jag och eitre vill skicka stora varma kramar till er all i familjen. Jag sänder många tankar till er ni är i mina tankar hela tiden å hopaas å ber att ni endå ska få en fin jul. Jag är ochså en som ber å jobbar för en vit jul. Julen är barnens dag å för oss mycke äldre barn jag är 31 :) å eitre är 9 år. Alkohol hör inte hemma på julen å i många fall hör alkoholen inte als till nånting. Tack för att du delar med dig.

Svar: <3
jennka

elsie berg

Jag har läst ditt inlägg o gråtit över det som hänt er. Det gör så ont i hjärtat att läsa. Underbart att du vill dela er smärta med oss taxägare.
Vem körde på er liila tax? Någon som hört av sig?
För 12 år sedan var vi tvugna att låta Elton, vår underbara Taxocillie korsning få somna in, pga av fästingburna sjukdomar. Det var dagarna före jul.
Vi var knäckta,o hade ingen lust att fira jul. Hoppas att ni klara det hemska som hänt er. Tänker på er. Kramar från oss Hjulia,tax Ivar husse o matte Elsie.

Svar: <3
jennka